مجادله کوچک‌زاده با توکلی و زاکانی در مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس نسبت به آنچه که انتشار اخبار غیرواقعی نسبت به خودش از سوی یک خبرگزاری اعلام می‌کرد، به لاریجانی تذکر داد

مهدی کوچک‌زاده با استناد به تبصره 2 ماده 103 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: تشخیص رفع شرایط اضطراری با مجلس است. تذکر بنده نیز مربوط به عمل خلافی است که هم‌اکنون نیز در جریان است.

وی از لاریجانی پرسید: آیا نمایندگان مجلس مجازند مذاکرات جلسه غیرعلنی را به رسانه‌ها اعلام کنند؟ اگر این‌طور است بنده متن مذاکرات را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دادم.


علی لاریجانی در پاسخ به تذکر کوچک‌زاده گفت: ماده 103 مربوط به جلسات غیرعلنی رسمی است و کسی نباید متن مذاکرات را منتشر کند ولی بنده تقاضا دارم درباره جلسات غیرعلنی غیررسمی نظیر جلسه روز یکشنبه، این قاعده رعایت شود.


کوچک‌زاده در ادامه افزود: خبرگزاری مذکور از قول بنده نقل کرد که بنده با اعلام اسامی مفسدان اقتصادی و مجازات آنان مخالفم و دو سایت نیز به نقل از این خبرگزاری خبر را اشاعه دادند. بنده از همین جا اعلام می‌کنم چنین خبری کذب محض است. بنده از اول موافق اعلام اسامی و مجازات مفسدان اقتصادی بودم.


رییس مجلس در ادامه افزود: چرا اسم بردید؟ حالا نمایندگانی که اسم سایت‌هایشان را بردید حق دارند که از عملکردشان دفاع کنند.


احمد توکلی مدیرعامل سایت الف در واکنش به تذکر کوچک‌زاده گفت: بنده شهادت می‌دهم کوچک‌زاده همان طوری است که بیان می‌کند.


وی افزود: معنی انعکاس این خبر این نبود که ما همه‌ی آنچه را که در آن خبر است قبول داریم. پس از بررسی خبر متوجه غیرواقعی بودن آن شدیم و قرار بر اصلاح آن شد و در نهایت خبر از روی سایت برداشته شد.


در ادامه علیرضا زاکانی در واکنش به تذکر کوچک‌زاده گفت: سایت جهان متعلق به جریان رهپویان انقلاب است و متعلق به بنده نیست. آقای کوچک‌زاده اشتباه فاحشی را مرتکب شدند. در این سایت بچه‌های انقلابی فعالیت دارند که اگر از ایشان کم بالاتر نباشند از ایشان کمتر نیستند.


دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: سایت‌داری و خبرگزاری‌داری هم شرایطی دارد که ایشان در این حوزه هم با آن آشناییت ندارند.


این نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به کوچک‌زاده تاکید کرد: خیلی از ماها خود را محور حق می‌دانیم و این خیلی زشت است که ما چنین احساسی داریم و معتقدیم هر چه ما می‌گوییم درست است. به عبارت دیگر اثبات خود با نابودی دیگران بسیار کار زشتی است. این اولین درسی است که از آقای کوچک‌زاده می‌خواهم به آن توجه کند.


لاریجانی خواستار پایان دادن به این بحث شد و تاکید کرد: بی‌جهت بحثی مطرح شد و ادامه آن نیز درست نیست.

 

منبع:  ایسنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا